ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján http://floraland.hu és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

1. Szolgáltató adatai:  

A szolgáltató neve: FLÓRALAND KFT
A szolgáltató székhelye: 6000 KECSKEMÉT BÉKÉSCSABAI U.2.A szolgáltató fióktelepe: 2310 Szigetszentmiklós, 0188/79. hrsz.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: webaruhaz@floraland.hu
Cégjegyzékszáma: 03-09-103173Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 11037929-2-03
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: DevelMedia Informatikai Kft      6000 Kecskemét, Nyíri út 65. V. em. 13. E-mail: info@develmedia.hu


A panaszügyintézés üzleteinkben történik az alábbi nyitva tartási időben:

Nyitvatartás:
Hétfő-péntek: 6:00 – 17:00-ig,
Szombat: 6:00 – 15:00-ig,
Vasárnap: ZÁRVA

E mail: webaruhaz@floraland.hu

Telefon: 06 76 509-709

 

2. Alapvető rendelkezések:  

  • A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  • A jelen Szabályzat 2017. szeptember 19. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  •  Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha ne1m regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  • Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 
  • A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • A megjelenített termékek kizárólag online/személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
  • Felhívjuk a Felhasználóink figyelmét, hogy a webshopban megjelenítjük a kedvezményes árat, illetve a listaárat is. Részletes tájékoztatást adunk a különböző fizetési lehetőségekről a „Rendelés menete” fejezet 5. pontjában.
  • A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. Azon termékeknél, ahol számos szín és minta variáció lehetséges és a rendelt variáció nem elérhető a megrendelőt tájékoztatjuk.
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  • A webáruházban csak az ott szereplő termékekre meghírdetett akciók és kedvezmények érvényesek és ezek nem vonhatók össze egyéb kedvezményekkel. ( pl. Floraland kártya, Kecskemét kártya.... )

 

4. Rendelés menete: 

4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

4.2. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva. 

4.3. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „folytatom a vásárlást” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, akkor a szállítási feltételek elfogadása után a „Tovább” gombra kattintva jutunk a „Pénztárhoz” ahol ellenőrizheti a kosár tartalmát. A „Töröl” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megváltoztatását követően a „Módosít” gombra kattintva frissül a kosár tartalma.

4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítás módját, majd megadja a személyes adatokat és a szállítási címet. A szállítási módok a következők lehetnek:

4.6. Rendelés házhozszállítása a Felhasználó által megadott címre.

Szállítási módok és költségek:

A szállítás díja kizárólag Magyarország területére érvényes.

Fontos tudni mielőtt részleteznénk az átvételi lehetőségeket, hogy akármelyik szállítási módot választja, a 20.000 Ft-ot meghaladó vásárlásokat ingyenesen szállítjuk ki, amennyiben a csomag súlya nem haladja meg az 5 kg-ot és a termékek feladhatóak törékeny megjelölés nélkül - ezen estekben feladás előtt tájékoztatjuk a szállítás költségéről e-mailben. ( Törékeny: üveg, kerámia, porcelán, agyag megnevezésű termékek ). A " Törékeny csomag" 75 % feláras.

Törékeny csomag: törékeny áruk kárigényét a csomag kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül a postán lehet érvényesíteni a csomag teljes csomagolásával együtt.

A házhoz szállítandó 5 kg-ot meghaladó kiskereskedelmi csomag díja: 10 kg-ig  1990.-; 20 kg-ig 2570.-, e felett egyedi szállítási díjat egyeztetjük a megrendelővel. 

A posta pontra (MOL, COOP)  vagy postán maradó 5 kg-ot meghaladó kiskereskedelmi csomag díja: 10 kg-ig  1650.-; 20 kg-ig 2150.- e felett egyedi szállítási díjat egyeztetjük a megrendelővel.

MPL futárszolgálat, házhozszállítás

Ezen szállítási mód díja bruttó 1830 Ft.

MPL Postán maradó szállítás

Miért érdemes postára rendelni?

  • Mert országosan több mint 2500 helyen, így akár a legtávolabbi településen is átvehető a csomag. Válasszon egy postát, amelyik útba esik!
  • A csomag felvételét összekötheti más postai ügyei intézésével.
  • Nem kell otthon várakoznia, vagy mást megkérnie a csomag átvételére.
  • A küldemények maximális tömege 30 kg.

Ezen szállítási mód díja bruttó 1530 Ft.

MPL Posta Pont szállítás

Miért érdemes MOL- Coop PostaPontra rendelni?

  • Mert a legtöbb MOL PostaPont napi 24, a Coop PostaPontok többsége pedig 12 órában nyitva tart, így a munka előtt és után is elhozható a csomag. Itt megnézhető, hogy Önnek melyik esik útba.
  • SMS-ben vagy e-mailben értesítjük a küldemény érkezéséről, ahogy Ön szeretné.
  • Az átvételi pontok könnyen megközelíthetőek.
  • A kutakon a parkolás egyszerű és ingyenes.
  • A MOL PostaPontokon és a Coop PostaPontok nagy részében bankkártyával is fizethet.

A küldemények maximális tömege 20 kg.

Ezen szállítási mód díja bruttó 1530 Ft.

MOL postapont

MOL postapontra (max 20kg): MOL postapont átvétel során az Ön által megjelölt MOL benzinkútra szállítják a csomagot ahol azt személyesen tudja átvenni. Csak abban az esetben válassza ezt a szállítási módot, ha biztos benne, hogy a megrendelt termék/termékek együttesen nem haladják meg a 20kg-ot! Amennyiben mégis túllépi ezt a határt, nem áll módunkban ezzel a szállítási móddal eljuttani Önhöz a csomagot! MOL postapont használata: SMS-ben vagy email-ben kapott értesítés után az Ön által megjelölt MOL benzinkútra megérkezett áruját személyesen tudja átvenni! Csomagját az ott dolgozó alkalmazottaktól tudja elkérni! Fizetését bankkártyával és készpénzzel is le tudja bonyolítani! MOL postapont előnye, hogy csomagját éjjel-nappal át tudja venni a kiválasztott MOL benzinkúton!

Ezen szállítási mód díja bruttó 1530 Ft.

Inverz csomag díja: - 0,5 kg-ig 1040.-; 5-20 kg-ig 1245.-; 20-40 kg-ig 2590.- 

Személyes átvétel

Áruházunkban lehetőség van a webshopban vásárolt termékek személyes átvételére, "Előre utalás"-t követően, előre egyeztetett időpontban.

 

  • Felhasználó kiválasztja a fizetés módját, melyek az alábbiak lehetnek:

Fizetési módok:

  • Előre utalással Amennyiben a rendelés értékét a csomag postára adása előtt kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Előre utalással" fizetési módot. A csomag feladás csak az átutalás bankszámlára megérkezését követően történik meg.
  • Utánvéttel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.
  • Online bankkártyás: Amennyiben a rendelés értékét a rendelés elküldésével egy időben kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Bankkártyával online" fizetési módot.

Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Tovább” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

  • Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
  • Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználónak az ajánlatkérés bármely szakaszában, a megrendelési folyamat lezárása előtt bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák („félrekattintások”) javítására (pl. termék törlése a kosárból a "Törlés" ikonra kattintva; visszalépés az előző oldalra a "Vissza" gombra történő kattintással, stb.). Ha a Felhasználó az ajánlatkérését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazolásában szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jeleznie kell a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben foglalt elérhetőségei valamelyikén.

 

5. Szerződés létrejötte

5.1. A szerződés a felek kölcsönös és egybehangzó jognyilatkozata. A kölcsönös és egybehangzó jognyilatkozatot a szerződéskötés során az ajánlat és az elfogadó nyilatkozat jelentik. Az elektronikus kereskedelemben a webáruház katalógusának (a honlapon megjelenített tartalomnak) közzététele ajánlatra történő felhívásnak minősül. Az interneten keresztül történő vásárlás esetén a Felhasználó tesz a Szolgáltatónak ajánlatot, a szerződés pedig a Szolgáltató elfogadó nyilatkozatával jön létre, nem pedig a Felhasználó megrendelésével.

 

Az elküldött ajánlat a Felhasználót 48 órás időtartamban köti. Amennyiben a Szolgáltató az Ügyfél ajánlatát 48 órán belül nem igazolja vissza, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

 

A megrendelés elküldése gombra kattintást követően a Felhasználó e-mailben automatikus visszaigazolást kap, amely csak annak tényét rögzíti, hogy a Felhasználó megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

 

A Felek között a szerződés az automatikus visszaigazolást követően a Szolgáltatóval történő személyes, telefonos, vagy e-mailes egyeztetéssel (elfogadó nyilatkozattal) jön létre. Adott esetben az automatikus elektronikus visszaigazolás is elfogadó nyilatkozatnak minősülhet, amennyiben tartalmazza a szerződés lényeges elemeit (ilyenkor egyéb megerősítésre nincs szükség).

5.2. Amennyiben a webshop-ban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

5.3. Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére – technikai okból – hibás ár kerül a webhely felületére – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra – akkor Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő értékesítést, amelynek ismeretében az adott ügylettel érintett Felhasználó elállhat megrendelési szándékától.

5.4. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján változhat, de erről előtte minden esetben értesítjük a vevőt.

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés:  

  • A megrendelések feldolgozása központi információs szolgálat nyitvatartási idejében történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
  •  Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.  
  • Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
  • Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
  • A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

7. Elállás joga:

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
  • Fogyasztónak minősül a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 
  • Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1700107.KOR&timeshift=fffffff4&txtreferer=00000001.TXT érhető el.
  • Fogyasztó 14 naptári napon belül jogosult indokolás (külön magyarázat) nélkül elállni a szerződéstől.
  • Termék adásvételére irányuló szerződés esetén az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • Ha a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a vállalkozás jelen ÁSZF első pontjában megjelölt címére. Ebből a célból felhasználhatja az alábbi – Korm. rendelet melléklete szerinti – elállási nyilatkozat-mintát is:

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerzõdéstõl való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés tekintetében:

Szerzõdéskötésidõpontja /átvétel idõpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

  • Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozatminta segítségével) vagy szóban.
  • A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldeni 14 napon belül.
  • Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
  • A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a jogszabályi előírásoknak megfelelően gyakorolta.
  • A Fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
  • A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, és a termék postai küldeményként nem küldhető vissza).
  • Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is
  • A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
  • A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
  • A visszatérítés során Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. 
  • Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő használat miatt következett be.
  • A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkohol tartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

8. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

8.1. Kellékszavatosság:

  • Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
    Fogyasztó webshopot üzemeltető cég (eladó) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
     
  • Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján?
    Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
     
  • Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó kellékszavatossági igényét? 
    Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
     
  • Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
     
  • Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


8.2. Termékszavatosság:

  • Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
      
  • Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján? 
    Termékszavatossági igényként Fogyasztót kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
     
  • Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
     
  • Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
     
  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
     
  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.


Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


8.3. Jótállás:

Milyen esetben élhet a Fogyasztó jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, amelyek eladási ára a 10.000,- Ft-ot meghaladja.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. 

A Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. 

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, így a Fogyasztót a 8.1. pontban megjelölt jogok (kellékszavatossági jogok) illetik meg.

Jótállás esetén ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

A jótállás a Fogyasztó (egyéb) jogszabályon alapuló jogait nem érinti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 8.1. és a 8.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik

Jelenleg nincs kötelező jótállás alá eső termék az áruházban.



8.4. A szavatossági igény esetén történő eljárás:  

  • A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet az irányadó.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fenti rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  •  A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).  
  • A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  •  A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  •  Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  •  A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.  
  • A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze  

9. Vegyes Rendelkezések:

  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

10. Panaszkezelés rendje:

  • Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát szóban vagy írásban, személyesen, a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
  • Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

Fogyasztóvédelmi hatóság

  • Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Békéltető testületi eljárás

  • A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
  • Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
  • Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.   
  • Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: +3676501525, +36707028403
Fax: +3676501538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Webhley: http://www.bacsbekeltetes.hu

Online Vitarendezési Platform

Az Uniós Online Vitarendezési Platform keretében a http://ec.europe.eu/odr hivatkozásra kattintással egy egyszerű regisztrációt követően, bejelentkezett állapotban online módon panasszal élhet az Ügyfél. Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, ezen a honlapon kezdeményezheti a panasz bíróságon kívüli rendezését. A portál csak akkor használható, ha Ön az Eu-ban, Norvégia, Izland, Liechtenstein él, és a kereskedõ székhelye is valamelyik EU országban, Norvégia, Izland, Liechtenstein található. Egyes országokban ezt a webhelyet a kereskedõk is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán. 

Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.

Bírósági eljárás

A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

  1. Szerzői jogok
  • Miután az http://floraland.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az http://floraland.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • Az http://floraland.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
  • A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
  • Tilos az http://floraland.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az http://floraland.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
  • Az http://floraland.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
  • Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 10.000 Ft, illetve szavanként bruttó 3.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja. 

 

 

Termékeink

Fizetési és szállítási feltételek
Küldje el ajánlatkérőjét.
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesíthessük aktuális újdonságainkról.
Készítette: DevelMedia